Bank of Bahrain and Kuwait (BBK), the leading retail and commercial bank in Bahrain announce the successful implementation of a new fraud monitoring and prevention module with Global Payment Services (GPS), a leading provider of innovative payment solutions in the Kingdom of Bahrain.
The new system marks the first deployment of such an advanced fraud prevention system in the Bahraini market, empowering BBK with full control over wallet data while ensuring compliance with Central Bank of Bahrain (CBB) regulations.
On the occasion, Mrs. Nadine Al Shirawi, Head of Group Compliance and MLRO at BBK commented: “This collaboration marks a significant step forward in our commitment to enhancing our financial crime detection and prevention capabilities. By leveraging GPS advanced solution, we will not only strengthen our security measures but also demonstrate our commitment to providing our customers with the most secure and efficient banking experience.”
The AI-enhanced fraud prevention platform empowers BBK with comprehensive control over the tokenization process for mobile wallet provisioning. This ensures compliance with Central Bank of Bahrain (CBB) regulations while delivering robust protection against emerging fraud threats.
“We are proud to partner with BBK on this groundbreaking initiative, which strengthens our shared vision of delivering secure, compliant, and customer-centric payment solutions,” said Mr. Rafat Al Qadhi, Senior Manager of Customer Relations and Delivery at Global Payment Services. “This achievement further solidifies our longstanding relationship and will bring significant value to BBK’s operations.”
The successful deployment of this system will bring additional value to BBK’s operations, enhancing their ability to protect customer data and streamline digital payment processes. It also reinforces GPS’s position as a leader in developing advanced financial technology solutions tailored to the specific needs of the Middle Eastern market.
This achievement further strengthens the longstanding partnership between BBK and GPS, as the two organizations continue to collaborate on driving payment innovation and excellence in the Kingdom.
أعلن بنك البحرين والكويت، البنك الرائد في مجال الخدمات المصرفية التجارية وخدمات الأفراد في البحرين عن التنفيذ الناجح لوحدة جديدة لمراقبة ومنع الاحتيال بالتعاون مع الشركة العالمية لخدمات الدفع، الشركة الرائدة المتخصصة في توفير حلول الدفع المبتكرة للمؤسسات المالية والبنوك في مملكة البحرين
يمنح هذا الحل المتكامل بنك البحرين والكويتالسيطرة الكاملة على بيانات المحفظة الإلكترونية مع ضمان الامتثال للوائح مصرف البحرين المركزي. ويُعد النظام الجديد أول تطبيق من نوعه لنظام متقدم لمنع الاحتيال في السوق البحريني.
وبهذه المناسبة، علقت السيدة ندين الشـيراوي، رئيس الالتزام ومكافحة غسـل الأموال لمجموعة بنك البحرين والكويت، قائلة:
“تعاوننا مع GPS كشريك لنا في تقديم الحلول المتقدمة خطوة مهمة في تعزيز التزامنا بتطوير قدراتنا على اكتشاف الجرائم المالية ومنعها. ومن خلال هذا التعاون، سنتمكن ليس فقط من تعزيز إجراءاتنا الأمنية، بل أيضًا من تأكيد التزامنا بتقديم تجربة مصرفية تتميز بأعلى مستويات الأمان والكفاءة لعملائنا.”
تتيح وحدة مراقبة ومنع الاحتيال الجديدة لبنك البحرين والكويت التحكم الكامل في عملية الترميز (Tokenization) الخاصة بتوفير المحافظ الإلكترونية للهواتف المحمولة، بما يتماشى مع لوائح مصرف البحرين المركزي. وتوفر هذه الخدمة المتميزة للبنك ميزة تنافسية فريدة من حيث الأمان والابتكار في السوق البحريني.
سيحقق هذا النظام الجديد قيمة كبيرة لعمليات بنك البحرين والكويت من خلال تعزيز قدرته على حماية بيانات العملاء وتبسيط عمليات الدفع الرقمية. كما أنه يعزز مكانة الشركة العالمية لخدمات الدفع كقائد في تطوير حلول مدعومة بالذكاء الاصطناعي المصممة خصيصاً لتلبية احتياجات السوق في منطقة الشرق الأوسط.
ويؤكد هذا التنفيذ الناجح على قوة الشراكة طويلة الأمد بين الشركة العالمية لخدمات الدفع وبنك البحرين والكويت، حيث يواصل الطرفان التعاون لدفع عجلة الابتكار والتميز في مجال الدفع في المملكة.